Vart tog julen vägen?

Såg nyss sista avsnittet av årets julkalender, för övrigt det första jag också sett.
Men var det verkligen en julkalender måste jag fråga mig? Vart var tomten? Vart var julfirandet? osv..
Såg mer ut som något dåligt skådespelat barnprogram.
Något säger mig att det handlar om något multikulturellt svammel där man menar på att alla i Sverige firar inte jul därmed ska julkalendern inte vara så traditionell av sig.
HALLÅ DET ÄR JULKALENDERN VI TALAR OM!? Firar man inte jul så lär man väl hur som helst inte sitta bänkad framför tvn kl tidigt på morgonen för att se julkalendern.

Och alla julfilmer man växt upp med, Alla Ensam Hemma filmerna osv, vart har vi dem i tv tablån?

Nåja det är nya tider och nya program, man är för gammal och sentimental och förstå sig inte på dagens halvanimerade/3d filmer Haha. =)

Man kanske bara är lite bitter för att jag medans alla andra sitter bänkade framför Kalle eller Anna jobbar 540m ner underjord, i ett evigt svart mörker. Men jag ser ljuset i tunneln där framme, dock i form utav min egen pannlampa men ljus och men då!

Så nu ska jag laga mig en liten frukost och invänta att underbaraste ska komma hem. Och då menar jag ju inte tomten ;D

Så GOD JUL på er och ha en fruktansvärt bra dag!



//Robin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0