Too be continued..

Lynxen får fortsatt plastik kirurgi, on top of the list hittar vi mesh-huv.
Kanske inte alls något man brukar se på en race maskin och just därför så hittar vi den på min, the one and only.
Stommen är näst intill klar, ska slipa bort alla vassa kanter bara och sedan klä in i mesh tyg och nita på gummistroppar så är det klart.


Stor större störst

Å så har Lynxen fått sig en stor ful 40L tank då, silikonet har inte härdat ännu heller efter ca 48h! får stå i minst 2 dagar till innan jag vågar fylla tanken.
Som tur är så har det lovats många många minusgrader i helg så man "slipper" köra :(
Är förövrigt -27 grader ute just nu..


Och så fortsätter vi då..

Jag har inga som helst planer på att köpa dyra pluggar från åf som kostar mer än tanken i sig, så fram med lite hemknep, slangplugg och massor utav rtv-silikon:


Provmontera på RSen:


Och fyfan så fult det är, men ibland måste man tydligen satsa på funktion före utseende när polarna inte är spec taggade på att frakta soppa åt en hehe ;D
Nåja längre än så kommer man inte i dagsläget, demontera allt och in med tanken i rumstemp (bara +18 i garaget) så silikonet får härda ett par dagar sen fortsätter monteringen.

Har dessutom lite annat pågång också men mer om det senare.


I brist på annat..

Så hämtade jag äntligen ut min tank från Lundströms Maskin.
Istället för att fjutta runt med dryga 20L så får man nu med sig det dubbla och kommer förhoppningsvis lika långt som alla de andra.



Måste dock modifieras litegrann innan den får monteras ner i RSen.

Hörde samtidig efter vad det skulle kosta att köpa en ny sidokåpa komplett inkl dekaler.. hugaligen..
Kåpa, 1500kr vilket är relativt rimligt. Men sen..
Dekaler: 3500kr!, alltså 3 bitar plast med klister bakom och lite färg på framsidan kostar mer, än vad själva kåpan kostar, Hah!
Aldrig att jag betalar 5 papp för något som ändå kommer gå sönder i vinter.
Nä i slutet av sesongen så plastsvetsar jag ihop kåpan där variatorn nött litet hål och köper 1 ny dekal istället.

Och påtal om ingenting alls, så har jag kommit underfund med att det är jäkligt mkt folk man känner men inte alls vet vem de är, förens långt efteråt dvs. De flesta är personer man träffat via jobbet som man inte är van vid att se civilt klädd. Ta tex torsdags som ett exempel, träffade en borrare av våra Atlasmaskiner på Arnes Motor, under hela samtalet vi hade var det bara en sak jag kunde tänka på, ;Vem fan är det jag pratar med?.
Efter många timmars tyst grubblande så kommer man ju givetvis på det i efterhand, men grejen är den att samma sak har upprättat sig säkerligen 3-4ggr under senaste veckan.
Är det bara jag som är dement eller är det dement som beskriver mig?

När var det nu de dementas förening hade möte?hmm..

Kallt, brrr..

Omöjligt att jag ens kommer att tänka tanken på att starta skotern medans det är över -15 grader ute.
Vilket istället resulterar i att den får sig en liten genomgång, bättre nu än mitt i sesongen.
Så in i garaget och på med nya slides, ny olja, nya stift, lite mesh tyg och allmän uppfräshning.
Behöver dock inhandla en större tank och ny sidokåpa då variatorn rivit sig igenom den efter alla landningar på sidan, men der får vänta tills sesongens slut med kåpan, tanken börjar dock bli lite bråttomt med då det snart börjar bli dags för riksgränsen osv.




Kombination



+



=

SÖNDAG


Ledigvecka!

Oj så man har längtat..

Hejdå Atlas för en vecka framöver! =)


Klättrar mot toppen..

Dalen är passerad och nu fortsätter vi klättra uppåt. Börjar trivas på jobbet igen, börjar till och med att tycka att det är kul igen.
Vilket också märks, mycket mer energi i det man gör och man har en vilja att lära sig, bli bäst.



I söndags landades årets första försök till Whipp vid Ednavara, dock om men väldigt liten driva så någon höjd på det hela blev det inte, men nätt och jämnt lyckas man plantera skotern i snön på sidan och gasa runt den påväg ner, vilket får räknas som ett godkännt försök.


Har dock jäklars ont i vänster höft efter alla misslyckade försök där man själv landade någon meter från Lynxen. Att det bara var någon cm snö vart man landade och berg/mossa under det kan ju ha sin förklaring i det hela.

Förhoppningsvis lyckas vi hitta upp till Björkliden/Riksgränsen om två helger om det kommer mera snö och vädret samt ekonomin tillåter.
Tills dess ska TRA;n få sig en omgång och klickas om för att se om man kan få den att gå yttligare lite bättre utanför leden, ligger lite för lågt i varven.

Över, ut, slut..


Söndag, minus 9 grader och molnfritt

Tur att man har polare som tar med sig ordentlig kamera på turerna så man kan sitta å njuta utav läckra bilder som dessa:



Nu efterlyser han dock lika fina bilder på sig själv också så det kanske är dags att man lär sig fota själv också.

Hur som helst, mycket pudersnö tvingar mig att modifiera Lynxen då den vill blöddra såfort nosen landar i snön igen efter fullgasreporna på de stora mjuka myrarna.
Så om det finns tid över på jobbet så ska ett större snöskydd tillverkas till utblåset.

RSS 2.0