Dagens väldigt knepiga händelse

Inte får man sova eftermiddag heller..

Heavy Chevyn är som sagt i  säljar tankar, en ev köpare ringer idag och säger att han kollat upp bilen.
Märker rätt fort att skatten inte är betald! Väldigt förvånad blir jag över detta och måste genast börja bläddra i papprena för att leta upp behörighetskod och sedan logga in på transportstyrelsens hemsida.
Ja vist, inte fan är skatten betald. Vad är nu detta för skit!?
Enligt förra ägare ska den vara betald och vad jag vet så skall den ha varit det också men tydligen har jag ju fel.
Efter ännu mer undersökande så märker jag rätt fort att skatten ska betalas i april, förra ägaren köpte bilen i maj.
Alltså är det förrförra ägarens ansvar att betala denna skatt. Hujj det här blir mer och mer komplicerat..

Letar upp förrförra ägaren på Eniro, i alla fall vad jag trodde var ägaren.
Ringer direkt upp denna person med lite halv allvarlig röst då det egentligen är en ganska allvarlig sak.
Och jag kan känna på hans röst hur osäker och rädd han blir.
"-Jag har aldrig ägt en Cheva, jag har haft en (något koreanskt skit) i 11-12år och det här låter väldigt konstigt, det är nästan så jag måste kontakta polis!"

Vaa? Polis!? personen i fråga måste vara väldigt lättskrämd utav sig och har antaligen råkat ut för något tidigare eller så och antar genast försvarsposition. Nu vänds rollerna lite och jag backar tillbak lite samtidigt som jag är lite fundersam på om det är fejk för att slippa undan mig.

"- Jag sitter i bilen just nu i rusningstrafik, vänta jag ska parkera, jag vill ha ditt namn och telefonnr"

Jag hör hur han parkerar, kliver ur bilen och ber mig om namn och nummer, jag har ju inget fel gjort så givetvis får han mina uppg och efter yttligare ett par förvirrande fraser så avslutas samtalet och jag lägger på luren med ett ansikts utryck som lättast kan beskrivas i:

Whaaaat the F**k just happend?! :O

Inser sedan efter en ny enirosökning att adressen inte stämmer med den förrförra ägarens. Ringer upp personen på det nya nummret jag får upp, och ja vist nu är det rätt person jag får tag i, dock med ett lite enklare nämn än det fullständig som står i reg beviset.
Denna person bortförklarar sig med att han aldrig fått något inbetalnings avi för skatten under det här året trots att han enligt mina papper ägt bilen enligt 2007.
Han ber mig ringa tillbak under morgondagen då han "sitter på jobbet just nu".

Jo tjena, vi lär ju se imorgon om det kanske av någon anledning  får upp samtalet i telefonen; Det nummer du önskar nå finns inte i bruk.

Det gör mig vissligen inte så mkt. Då jag inte har något som helst betal ansvar för den gammla obetalda skatten, inte heller den ev nya ägaren men det känns ju inte sjyst att sälja vidare ett problem för honom.
Den förrförra ägaren kommer att drivas till kronofogden om han inte ännu gjorts de utav trafikstyrelsen och är det en risk för honom värd att ta så fine by me.

Jag kommer hur som helst att vänta tills imorgon för att se om han är seriös med att betala sin gammla skatt eller om det är jag av ren good will som kommer att pröjsa den gammla skatten på 3240kr det fattas till den ev nya ägaren om han nu är intresserad utav bilen dvs.

Jag kanske borde ringa tillbak till han jag ringde fel till och be om ursäkt så han inte sitter och är orolig i onödan.

Haha.. ja jäklar vilken soppa..



Nej nu är det jag som tar min cheva till ICA och inhandlar lite mat då kylen står väldigt tom efter i helg då det mesta och bästa tyvärr mer eller mindre behövts slängas då jag inte alls tycker om att folk av ren jävlighet(?) gräver i min kyl.
Känner mig gammal när jag måste skriva minneslista för att inte glömma bort något som man vanligtvis alltid gör, och av någon konstig anledning så är det alltid det man egentligen behövde som man missar haha, lagen om allts jävulskap.

För imorgon ska jag faktist laga kyckligsallad åt Sussie, if thats what my baby wants then that is what she gets ;D
(Och ja, jag har i stora bokstäver också skrivit upp orientdressing och klubbor så det ska jag absolut inte glömma ;) )


Kommentarer
Suzy puzy

Mohaha excellent.. ;)

2009-11-03 19:46:41
http://susannefors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0