För 364,2422 dagar sedan.

I år kom premiär turen en dag tidigare än förra året.
Dock är väl inte snö förhållande riktigt de samma, relativt goda men "det var bättre förr"
Det var kallt nå så jävulskt, ner emot -21 grader nere i Toullavaara garaget, så det tog emot litegrann.
Men när man fått upp värmen i kroppen så var det bara fötter och fingrar som fick lida.
Köra skoter i tennis skor är inte det bästa för cirukulationen, men alla tår är kvar och dem är inte blåa så jag ska väl egentligen inte klaga.

Ta upp kameran i denna kyla var inte att tala dom därav inga bilder men dagen kan bäst beskrivas som ren och rå glädje!

Ju mer jag använder maskinen dessto mer nöjd blir jag över köpet, lätt roligaste maskinen jag ägt, lättmanövrerad och pigg som attans. Skidspetsarna pekar mer än ofta rakt upp i skyn.

Dock märks det att man inte riktigt är van ännu vid hur den beter sig i luften.
Ett misslyckat försök till liten whipp slutade med en volt och jag landar rakt på ryggen, jag som hade lovat underbaraste att inte göra illa mig, attans också ;D
Som tur är så tog ryggplattan emot den värsta smällen och lika fort var man uppe på benen igen, känns först nu efteråt att man är lite öm, men det var de värt =)

Förra året imorgon:


Var lite mer snö då, men det försvann ju kring jul. Får hoppas på att det inte händer det här året ;(

2006:

Polaris XCR 600 -95

2007:


Ursprungligen samma skoter som 2006 dock extremt omgjord som synes.


2008:

Ski-doo rev 600 -03



Polaris Pro XR 440/800 -04



Ski-doo rev 440 -04



2009:

Lynx RS 600 -08

May the story contiune..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0