Hotell visit..

Här sitter man, på grand hotel lapland i gällivare och avnjuter ett par Heineken tsm med en påse natur chips.
Tyvärr ensam, saknar underbaraste otroligt mkt trots att det bara gått en dag, men känns som man är långt bort trots att det bara skiljer 13mil. 13mil, i lapplands mått är det ju ungefär bara halvägs runt knuten.
Underbaraste som för övrigt är så snäll att hon är kattvakt åt lilla kjelsjuka Maja medans jag är borta, är otroligt tacksam över att hon finns, underbaraste Sussie dvs, Maja också för den delen men det är en vesentlig skillnad ; )

Gubbarna sitter i bastun och steker, ingenting för mig dock, bastu i all ära men gärna in för mkt. 2-3ggr om året räcker gott.
Därefter blir det god middag med fläskfile, potatisgratäng, en öl osvosv för att sedan förhoppningsvis somna in relativt gott och orka med en ny dag imorgon.

Jag är så att säga på kurs i Gällivare, avancerad hydralik som det så fint säger.
Säkert jättebra kurs när man väl kommer in i rätta tänket men det är som sagt väldigt avancerat. Att läraren sedan pratar i monotomt läge om och om och om och om och om igen tills ögonlocken är tyngre än bly gör inte saken bättre.
Men jag genomlider det så gott det går, 10h nötande av ventiler, scheman, funktioner, flöden, tyck osvosv är faktist tyngre än att jobba riktigt jäkla hårt.

Det är sånt här som sätter en lite skeptisk till skolbänken igen, även om jag vet att det förhoppningsvis är helt annat, eller psyket helt enkelt bara skadat över att ha något fysiskt att göra varje dag?
Men jag har som osagt mina planer på vad som kan komma att hända framöver men det är inget jag är säker på alls och därav håller jag det för mig själv och min närmaste.

Jag kan dock inte sluta fascineras över hur någon kan brinna så hårt över något som är så tråkigt, talar då om läraren i denna kurs, utan dessa människor hade inte samhället fungerat. Så jag antar att det är bra att dem finns. Men det är nog inget jag strävar efter.
Ironiskt nog är det sista jag vill bli att bli yttligare en myra i arbetarsamhället, trots detta jobbar jag i sveriges största gruva, som väldigt enkelt kan efterliknas en myrstack och myrorna som sliter så hårt för att denna stack ska fungera är vi arbetare, och jag trivs relativt bra. Jag trivs med arbetet och kollegorna, det enda som kan vara ibland är just inställningen att man bara är "yttligare en myra i stacken" och den är ganska överhängande ibland.

Nåja jag överlever nog och livet har säkert mycket att bjuda på =)

Dessutom har jag haft riktigt ont i tungan hela dagen, inte just tungan men under som, yttligare förklaring ger jag mig inte in på då det bara tjorvar till det ännu mera. Har därför undvikt att tala allt för mycket idag vilket annars inte heller är något problem. Men det är som allt annat, det går över och det finns säkert någon bra förklaring till varför, tills vidare *No pain No pain!* : )

Nae nu börjar det bli dags för en liten femma sedan en god middag med matkoma efteråt som heter duga!
På onsdag är man tillbak i Kiruna och möts förhoppningsvis utav massor av snö och bra väder så Lynxen kanske får lite pisk efter lederna ;D

Över och ut!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0