Theres only one right way, the Quattro way.

Nu är man hemkommen från den rätt så spontana Luleå resan.
Hittade mig en ny bil igår, så i eftermiddag var det bara att sätta sig på tåget och 3,5h senare anlända i Luleå.
Tacka gudarna för att det finns 230V utag på tåget, så man kunde tillbringa tiden med att kika film, I am Legend i HD kvalla.
Var nästan för bra kvalite för filmen, i och med att så mycket är data gjort så kunde urskillja det ganska tydligt, bättre i vanlig DVD kvalla så man inte ser för noga ;) Det man inte ser vet man inte av.
För skillnad är det, verkligen..

Hursomhaver, den här gången blev det en Audi A6 Quattro -98 i riktigt fint skick.
Ska försöka att behålla den lite längre än alla andra bilar då jag faktist är riktigt nöjd med den (än så länge).
Känns lyxig invändigt men ändå sportig å rolig med pigg motor.
2,4L V6a, betydligt roligare än den lilla 1,8T motorn då man har lite vrid ända från botten å inte som 1,8T som är slö som attans till turbon börjar mata på.





Det börjar bli några fordon på listan nu, känner mig lite less på att byta faktist.

Första bilen, Volvo 740 -87, Ärvdes av mor då jag fick körkortet 11 juli 2007.
Det är dessutom enda bilen jag krockat med:

Eller jaa.. Jag krockade inte, jag blev påkörd *hosthost*

Fattig student som man var så var det inte ens på tanke att köpa ny bil, började istället fixa och dona och till sommaren blev det här resultatet:


Andra bilen, Audi A4 1,8T Quattro -97, Drog olja och såldes till förmån för skoter.


Fjärde bilen, Opel Rekord -87
Ingen bild då det bara var en temporär vinterbil som påväg mott Gällivare under våren sprängdes motorblocket och 2 stakar kikade ut genom de enorma hålen från blocket.

Femte bilen, Audi A4 1,8T Avant -97, Såldes i förmån för pickup till vintern


Märker ni mönstret i årmodellerna, -87,-97,-87,-97 haha ;)

Sjätte bilen, Chevrolet Silverado -90, Såldes tyävrr då jag inte hade plats att parkera någonstans permanent.


Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0