Inte blev det igår inte

Glömde helt bort att uppdatera igår, varför? Därför.
Nae men har väl inte allt för mkt att skriva om heller, förutom att det regnar och snön försvinner, tragedi!!
Men än skall inte skotern ställas undan, Rikgränsen blir det någon dag under helgen om vädret tillåter det och ska försöka hinna med någon liten tur i stan under veckan.

Tänkte även försöka hinna med något så viktigt som att fundera lite på vilket parti man ska lägga sin röst på i höst, jag har ingenarning överhuvudtaget vad som i dagsläget gynnar mig och mina intressen bäst.
Ja menar, vilket parti driver fram en betydligt lägre bensinskatt, stöder friåkning för snöskotrar i fjällen och vill ge mig en högre lön utan att snacka massa skit?!
Borde vara betydligt mer folkval i Sverige, jag kan ju hålla med ett parti i ett fåtal frågor men tycka tvärt emot i en hel hög andra.
Vore då istället inte bättre att vi hade folkval över alla viktiga frågor ang vårt samhälle, infrastruktur, skatter och hur vi fördelar våra pengar vart osv men ändå ha en regering som kan hålla ordning på allt och ta hand om de mindre frågorna.
Det hade ju varit så sjukt mycket enklare och hade fått hela folket mycket MYCKET mer engagerad i vårt samhället rent generellt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0