Kul med lite motvind.

Det ska inte vara för lätt alla gånger tydligen, tappade datorn i golvet igår. Vilket slutade med en trasig laddare.
Försöker få en ny på Elgiganten då jag har sån sk. "drulleförsäkring" men uppmanas då kunna uppge serienr på datorn, åker hem och fixar det, kommer tillbak för att få reda på att personen i fråga på Elgiganten gått hem för dagen, dock till det bättre då jag fick tag på en person som verkade mindre brydd om formaliteter och istället visar lite servicemind och genast börjar leta efter en ny org.laddare.
Hittar ganska fort en ny men när jag kommer hem så tycks den inte passa, typiskt.. Hoppas på bättre lycka imorgon.

Åker sedan till jobbet för att byta till sommardäck på bilen, när 4 däcket sitter på plats och jag börjar beundra hur pass mkt bättre det ser ut med 40mm profil på ett par 18"are än 45mm så upptäcker jag rätt fort att 2 av däcken har just 45mm profil!
Olika profil på en Quattro är ju ungefär lika smart som att skala potatis med en sked.
Så imorgon blir det yttligare ett samtal till Luleå och bilhandlaren för lite klagan.

Imorgon ska jag försöka klämma in en tid för att regbesikta skotern hos SBP, väntetiden är egentligen fram till 7juli sist jag kollare men med lite tur och en påse bullar så ska jag förhoppningsvis kunna smöra mig till en snabb besiktning.





Dessutom behöver bilen en rejäl sänkning, åtminstone fram. Så fort man har råd så kommer en sänksats att inhandlas, hujj fy fan för att sänka yttligare en bil. Så sjukt tråkigt jobb men det är värt det i slutändan.

Dagen har dock inte bara bestått utav bakslag och elände.
För idag har Sussie bakat en riktigt god Hallon/citron kaka =)
Nästan halva är redan uppäten hehe ;)


Kommentarer
Jesper

Bilen blev snygg iaf!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0