Kul med fel grejer.. JoNEJ

Ibland är det tydligen fel att göra rätt.
Tänkte vara seriös och täta hålet i tanken med givaren som skall vara där egentligen istället för en slangplugg å silikon.
Fick Givaren och en gummitätning beställt från Lundströms som fort hämtades ut och Lynxen började demonteras ner igen.
När tanken väl är lös och tätningen jag slitit så hårt med äntligen var borta så märker jag givetvis att det är fel grejer jag fått.
Först märker jag att gummitätningen har fel artnr. Åker då till Lundströms igen och som tur är har de rätt tätning hemma, glad åker jag tillbak till garaget, och tätningen passar mot givaren.
Försöker åter igen montera givaren på tanken och det passar fortfarande inte!
Kollar då upp artnr på givaren, givetvis är det också fel. Så åter igen tillbak till Lundströms. Och givetvis har dem inte rätt givare hemma, så typiskt.
Rätt less så lämnades garaget med Lynxen i molekyler.

Försöker istället få hem gammel Lynxen till stan från stugen nere i Jukkasjärvi. Så åker ner ditt och upptäcker att skotern inte går att starta, den har stått i princip 1år, så med en trasig primer, trasig choke och gammal soppa så insåg jag rätt så fort att det är ett mission dömt till att misslyckas..

Vist är det kul med sådan dagar?

Något måste jag ju få gjort och efter mycket tvivel och 40min senare så sitter gammla lilla 20L tanken åter igen på Lynxen så jag åtminstone kan bruka den ihelg och prova om min senaste uppdatering fungerar.

Tips från racing legenden Janne Tapio är att ta upp ett hål i luftburken för att få in luft där via utifall att ordinarie luftfilter skulle is;a igen. Och som yttligare förbättring så har jag monterat på lite mesh tyg för att säkerställa att ingen snö kan tränga in.



Återstår imorgon att se om det fungerar..

Kommentarer
Elin

Men vad bra att du tycker det! Då skannar jag in uppgifterna och så ger du mig svar med hur man ska göra! Eller så kan du bara förklara på SVENSKA!

2010-03-09 07:04:27
http://aidantaustas.blogg.se/
ELLINORAK

antar att detta är samma person jag svarade nyss på fast det var en annan blogg? :P



hur som helst så är det dels turen, men sedan kollar jag om det är en blogg som jag tycker är bra, och då väljer jag den, är det en som jag inte fastnar för så väljer jag den inte, det är ju det som är grejen också, att det ska vara en blogg som jag gillar och som jag utseer till veckans blogg ^^



så ja, det är turen men ändå inte för det måste vara en bra blogg, och ibland kollar jag runt 20 olika tex tills jag hittar en som tilltalar mig! :)

2010-03-20 23:43:34
http://ellinorak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0