On the road again..!

Nu rullar Audin som den ska igen, efter 2v i garaget, efter 3st lånade bilar (Tackar er alla för lånen!).

Och allt, helt i onödan... !?
Idag fick jag hem bränslepumpen till bilen.
Var förbi på Bilcity för att höra om man hade kunnat få låna de special verktyg man behöver, givetvis kunde jag ju inte det och något annat var väl inte heller direkt väntat..
Så vidare till garaget med en något stor tvivel på att jag skulle lyckas få upp pumpen ur tanken i skallen.

Försöker först slanga ur all bensin ur tanken, men Audin har ju ett skydd inbyggt som gör att man inte kan slanga från  bilen, hur det funkar vete tusan men slanga gick det ej.
Så efter lite grubbel så tvingar jag mig själv att börja demontera pumpen med tanken full i bensin. Efter lite trilskande så lyckas jag få lös locket till tanken och kan nu synligt se pumpen, hoff bensin ända upp till topp.
Jaja, börjar ta lös slangarna och ska sedan demontera bort kablarna som endast sitter fast med vanliga kabelskor.
*Vips* ena kabelskon sitter ju inte ens fast, den har hoppat av och lagt sig brevid sin kontakt, var det det här som var felet!?!
Jodå tillbak med kabelskon och bilen startar och går prefekt  igen, typiskt jag som har beställt en ny pump och väntat på den i över 1v.
Nåja, på med en ny fräsch kabelsko och montera tillbaks allt, Audin rullar på kirunas gator igen.



Syns inte så bra på bild, men det är den svarta kabels kabelsko som hade lossnat från kontakten.

Så nu är jag hög som ett jävla 10 vånings hus på bensinångor och har jordarnas huvudverk.
Men en glad överaskning blev det iallafall då jag tvättade bilen på OK8Q och blev bjuden på tvätten av Sussies kompis, blev så paff att jag helt glömde bort att säga tack och bara fick ur mig -"jaha.." och gick sen iväg hahah!
Men tack iallafall =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0