Tidsbedriv nere i mörkret.

Har i veckan upptäckt ett nytt intresse för tidsfördriv nere i gruvan.
Det blir mycket bilåkande för oss i vårat jobb och efter ett tag börjar musik i högtalarna bli rätt jobbigt, iom att man hört alla låtar 10ggr när arb. dagen är slut.

Istället har jag börjat lyssna på P3 dokumentärs pod sändningar som finns att hämta ner på deras hemsida.

Har tidigare bara lyssnat dom gånger man varit i garaget och radion har stått på.

Nutids historia är sjukt intressant och spännande att lyssna på (Haha hur lame lät inte det där då!)
Men faktist, man får veta så mycket som man inte kunde tänka sig förr.

Tex att stormen Gudrun tog 20 dödsoffer när hon drog förbi, att det var så många kunde jag inte tänka mig.

Eller att Paulo Roberto varit med i gänget "Örnligan" som låg bakom Sveriges största rån genom tiderna, "930miljoners-kuppen". Dock om men inte han som utförde den.
Han som utförde kuppen är huvudrollsinehavaren i filmen "Sökarna", Liam Nordberg.

Eller att mannen bakom Sveriges största utpressnings summa på 1miljard kr egentligen bara var en simpel taxi-chafför i Sthlm.

Sånt som kanske är självklart för vissa men för mig sjukt roligt att lyssna på.

Sånt som kan få en att nästan längta till jobbet ibland.

Men nä, nu har jag ledigvecka. Nu tar jag med mig älsklingen å flyr fältet från denna stad, destination unknown.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0