I sommar vill jag uppfylla en livslång dröm.

1993 tillverkades en bil, eller rättare sagt 4 versionen av en bilmodell.
1994 var förstå gången jag fick upp ögonen för denna bil, dvs 5år gammal.

Det var alltså innan den här Fast and Furious hypen, innan Need for speed hypen, innan alla började skaffa denna bil. Eller ja, alla är nog att ta i men många.

Talar givetvis om Toyota Supra MkIV.

I snart 16år har jag velat ha denna bil och i sommar så har jag faktist möjligheten. Jag har ett fast jobb och hade rent ekonomiskt sett kunnat ta ett lån för att köpa mina drömmars bil.
Men det är nog inget jag vill göra, även om de är väldigt lätt sålda bilar om något skulle gå snett. Men att ha lån är inte kul då jag just börjat få bort mitt lån på skotern i och med att jag sålde bort den, så att börja på ett nytt lån igen känns inte aktuellt.
Det är ju faktist inte så kul att vara belånad, att varje dag ha det i bakhuvudet även om det är mer eller mindre man lägger tankarna åt det håller. Så det kommer bli skönt att snart bli skuldfri, rent mentalt även om det ekonomiskt för stunden gör mindre skillnad =)

Helst av allt vill man ju ha en Supra mkIV konverterad från twinturbo till singel turbo, men en n/a (utan turbo) hade lätt dugit för mig, med 240 bakhjulsdrivna hk blir det rätt lagomt om man har det som en "every day car" och ändå ganska bra putta.
Det är ju ändå för designen man köper bilen ;)

Helst vit alternativt svart är de enda färgerna som är intressanta.



Nu ska jag inte säga för mkt för tidigt men vi ser ju hur det blir..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0