Monterat å klart!

Rullade in bilen i garaget vid 13,30.
Tog en matpaus vid 16,00.
Googlade demonteringshjälp vid 17,00.
Rullade ut bilen vid 22,30.

Sänksats och 20" fälgar monterade.

Dock nöjde jag mig inte med att bara ha sänkfjädrar, främre fjädrarna kapades 1 varv också, blev perfekt höjd.
Bak lät jag dem vara, trodde det skulle blir bra höjd bak men är något högt för min smak, hade gärna fått sjunka ner 1cm eller så. Men får se efter ett par mil hur det ser ut, om man måste kapa bak också eller om det klarar sig. Måste dessutom göra en ny hjulinställning då jag var tvungen att fuckaup bakvagnens castervinkel för att få ut dämparna.

Tur att jag slängde på fjädrar btw, ena bakre fjädern hade gått av. Inte undra på att den lät så mkt där bakifrån förut då.

Väntar nu bara på att Xenonet ska komma så man får montera å rengöra lyktorna, sen är den nog ganska klar för i sommar.



Får bjuda på en bättre bild när vädret klarnat å bilen är tvättad..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0